Pages

Wednesday, March 10, 2010

Matang =)

Assalamualaikum...
Apa khabar kawan2?Sedih aku tengok blog ni xada siapa yang update. Mana Dayah dan Sakin?? Silalah keluarkan idea2 bernas kamu semua untuk dikongsi bersama...=).
Puas aku berfikir nak post apa kat blog ni akhirnya malam ini baru keluar idea...hehehe..
Sebelum itu saya nak ucapkan tahniah & gud luck kat korang semua untuk interview JPA. Do your best k. Kalau korang kerja Gov bolehlah bagi kontrak kat Company aku....heeeeeee =D.
Oklah di malam yang sunyi dikala keseorangan (kak ita & aku jek yg ada kat umah ni tapi masing2 buat hal sendiri hehehe) ni nak layan perasaan jap...hahaha
Dulu aku cukup xsuka dengan perkataan matang ni. Pada aku matang sama dengan tua...hahaha. Aku ni ibarat peter pan yang xnak besar. Nak jadi kanak2 sentiasa. Kalaulah PeterPan memang wujud dah lama aku join Adventure of Peter Pan. Kalaulah aku ada kuasa memang aku nak stay jek kat zaman kanak-kanak. Best! xperlu fikir hal orang lain, xpayah kesah perasaan orang, xpayah susah hati nak bayar duit kereta...bla...bla..bla..senang kata xada komitmen. Saya memang xsuka komitmen!but it only if....haish.
Sekarang dah kerja, macam2 tanggungjawab perlu dipikul...kadang2 xlarat nak fikir. Sekarang ni budak2 PSD xcukup orang. Seorang staf aku baru jek remove breast tumor cuti 2 minggu. Then after that seorang lagi staf aku nak cuti. Kesian pulak dekat dia sebab sejak mula kerja dia xada cuti lagi. Ini pun dia kena tangguh cuti dia dulu sementara nak tunggu seorang lagi tu start kerja semula..pening jap pale aku nak cari staf. Lepas tu seorang lagi selalu pulak buat har...sekejap2 hilang sekejap2 hilang...geramnyeee dahla staf xcukup kau pulak nak buat harrr!Outlet kecik ker besar ker ini adalah masalah besar punye!(sila baca seperti dalam iklan ditv tu ye).
Tolonglah saya xnak besar!Saya xnak fikir semua masalah itu!Itu masalah ditempat kerja macammana pulak dengan masalah dalaman!hahaha emosi xstabil ni!
Tapi demi untuk meningkatkan taraf hidup saya perlu berubah!Saya tetap perlu fikir masalah2 ditempat kerja dan juga masalah dalaman hahahaha....Saya perlu berubah!Saya perlu menjadi matang!Tapi dalam masa yang sama perlu maintain childish supaya saya sentiasa cute! ok perasan sudah..hehehe ;D

Saya rasa sudah banyak berubah semenjak bekerjaya ni...nanti saya update apa yang berubah ye...nak rangka isi dulu (macam zaman sekolah pulak)...ok daaaaa

Wassalam...

3 comments:

geng beg said...

cabaran & masalah tuh semua mematangkan kita
matang dalam ketidaksedaran..

bak kata abu panda:
there is no secret ingredient,u juz have to believe..

nabel said...

sabar ion...
setiap masalah ada jln penyelesaiannya...
Allah takkan menguji jika kita tak mampu hadapinya...Jadi maksudnya you can do it and akan berlalu seperti mana masa meninggalkan kita...

Unknown said...

terima kasih kengkawan...
korangla sumber inspirasiku...=)