Pages

Wednesday, March 17, 2010

time, please stop running... u fly so fast n i can't catch u...

Assalamualaikum...

17 march 2010 sudah hampir melabuhkan tirainya... dan masuknya hari ini manandakan cuma tinggal 30 hari saja lagi sebelum aku diuji IELTS which is fall on 17th April - saturday bertempat di corus hotel. nasib baik sebelum ni pernah jejakkan kaki ke sana, so tak lah rasa asing sangat... well, things happened with reasons... kalu tak pegi conference pasal glutamate hari tu mesti terkial-kial jugak nak carik hotel tu...Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui...Subahanallah...

sebagai persiapan untuk IELTS dan oleh kerana terlalu mengejar masa, terpaksala aku mengorbankan masa dan wang juga to prepare myself before i take that exam and to ensure that i will not repeat that test *minta dijauhkan* dengan mengambil english class di Cambridge english center di bangi. sebab kalau repeat maknanya lambat lagi la terima unconditional offer letter dari universiti dan lambat lagi untuk buat visa. semua ni adalah kerana *masa* which is so jealous of me and you.

the first session of the english class had over at 8pm just now. ia sangatla menguji keterbatasan waktu sebab harus mengejar maghrib dan malangnya tiada waktu lain yang boleh dicelah for this class sebab kerja. and why i still need to work?? sebab aku perlukan wang...yup... at least duit untuk cover minyak and tol... sebab i believe that i should not burden my parents. selagi aku mampu, i won't touch their money termasukla preparation ke UK. aku kena berdikari. yes, be independent. cukupla dibekalkan keta dan tak payah bayar bulan-bulan serta ditanggung makan minum...so takkan la nak minta tanggung minyak and tol jugak?... cukupla...

ok, back to the english class. bila dah start class and balik pulak kena study lagi apa yang belajar tadi memang memenatkan!!! lepas tu esok keje. Masya-Allah.... macam mana ni? dapat ke hadapi semua ni? lepas tu kena study untuk SPA lagi... *surat tawaran biasiswa JPA pun aku lupa letak mana* nak kena carik lagi... Ya Allah, ringankan la beban ini... bila jadi macam ni aku rasa sangat respect pada mereka-mereka yang bekerja sambil belajar...macam program jarak jauh tu... apalagi kalau yang da berkahwin... macam mana la diorang bahagikan masa... sebenarnya apa yang aku alami ni bukan la untuk selamanya =). sebab after habis IELTS dan SPA nanti reda la balik... cuma nak tempuh tu terasa sangatla payah...

apa-apa pun semua apa yang aku lakukan ni, i dedicated to both of my parents. ketahuilah aku sangat mengharapkan agar aku dapat capai apa yang diimpikan, yang dirancangkan and hope one day my aspiration will become reality dan tentunya orang yang ingin aku lihat bahagia dengan tercapainya hasrat itu tidak lain dan tidak bukan adalah papa + mama. semoga Allah panjangkan umur kedua2nya dan sihat sentiasa supaya sempat aku membalas jasa keduanya walau tak mungkin terbalas. -love u always papa n mama-

p/s: ion n aini, i'll always pray for you guys and waiting both of u...
because we start it together so we MUST end it together
*InsyaAllah setiap usaha that go along with doa ada hasilnya*

Assalamualaikum

4 comments:

geng beg said...

en.rahman said..eh silap..hajat said..hahaha

gud luck beb!!
perjuangan x kan berakhir selagi nyawa dikandung badan..hehe
sume kwan2..gud luk dlm kehidupan..

Unknown said...

geramnye en rahman ni...eh hajat rupenye....heeee

sesamalah kiter berdoa nabilah
hey bile lah aku nak ada masa yang lengang

Nabilah said...

Al Fatihah to papa... moga papa ditempatkan di kalangan org2 yg beriman. Love u papa

Nabilah said...

Al Fatihah to papa... moga papa ditempatkan di kalangan org2 yg beriman. Love u papa