Pages

Monday, March 22, 2010

hujan rahmat

Assalamualaikum...

hari ini Isnin jam 1051 malam
hujan lebat beserta guruh di luar
malam ni sudah 2 malam berturut2 hujan lebat
Alhamdulillah... hujan rahmat setelah sekian lama bumi Nilai menjadi tanah gersang
hampir semua pokok ayah aku layu dan ada yang mati kekeringan... kesian pokok

waktu hujan lebat macam ni teringat betul aku dengan wawa a.k.a azwa muhayiddin (pkk student)
aku ingat lagi masa kami selalu study di library waktu nak exam, selalu jugak hujan lebat masa tu
setiap kali hujan lebat mesti kami tadah tangan doa sama2
kami minta apa sahaja yang kami mahu pada Allah
aku ingat lagi masa belajar Fiqh masa sekolah rendah agama, ustaz ajar beberapa keadaan di mana doa mudah dimakbulkan dan salah satunya adalah dikala hujan lebat turun dan pada hari jumaat diantara waktu terbit fajr hingga terbenam mhari dan tak sangka wawa pun mengamalkannya
banyak betul benda baik yang aku belajar dari wawa
tapi mana wawa sekarang?
friendster x aktif. fb x de

hujan makin lebat

banyak betul aku nak minta pada Allah sampai tak tahu mana yang perlu dimulakan
tapi semestinya salah satu permintaan aku, semoga Allah ketemukan aku dengan wawa dan persahabatan dapat semula dijalinkan hingga akhir hayat

akulah pengemis itu
si pengemis yang tamak
walau berjuta pemberian-MU
walau berlimpah pinjaman-MU
tetap aku mengemis, merayu, meminta dari-MU

I always miss and love u wawa


Assalamualaikum




No comments: