Pages

Thursday, March 18, 2010

tahniah!! (sila baca dalam bahasa korea..haha)


kucing ini bagaikan kucing pak mat udin..

assalamualaikum..
kali ini ada kelainan sedikit, aku nak bercerita pasal orang lain pula.haha

entry ini khas untuk akhi (mohd amri).haha.Aku kenal akhi di yahoo group dr.muzaffar shah(angkasawan),tak ingat tahun bila,rasanya masa 2nd or 3rd yrs (tapi hati aku kuat mengatakan masa 2nd yrs).Ingatkan skeama,rupanya tidak sama sekali jauh ayam dari kuali.akhi bekerja di offshore labuan,adina mak dia jaga.kira dia berlakon macam orang bujang ah dok offshore sana..haha.Mula-mula tak tahu yang isteri dia sudah meninggal tapi lepas bercerita pasal breastfeeding baru lah dia cerita..amat lampi (singkatan lambat pick up) aku bila tak dapat nak tangkap sebab apa dia selalu mengelak bila aku bercerita pasal isteri dia..haha..(sori akhi).Adina satu-satunya peninggalan berharga dari arwah setelah 4 tahun berkahwin (eh tak pasti sebenarnya berapa tahun..hahaha) Sekarang adina dah besar,dah pandai melaram da macam ayah dia


tanpa sedar,dari aku zaman student yang muda remaja bergaya sampai nak jadi bini orang ini masih kekal berkawan dengan akhi.Cikgu??cikgu tak kisah,asalkan aku tahu batas-batasnya..dan cikgu selalu cuba belajar meletakkan diri dia dalam situasi akhi..(hebatkan cikgu??ahh geli bagai..)


banyak rahsia kami kongsi,dari yang lawak,tak masuk akal sampai lah yang sedih..haha
dan esok,jumaat malam akhi akan mengakhiri zaman dudanya..akhi akan berkahwin..akhi akan melanggar janji pada arwah..tapi aku tahu akhi berkorban tuh semua untuk kebahgiaan orang lain..even hatinya tak merelakan tuh semua terjadi (betul ke tak rela ni??)..akhi TERPAKSA..(ayat tak menahan..dah macam karang cerpen..hahaha)


aku mendokan yang terbaik untuk akhi,cukup Allah sahaja yang memahami pergorbanan akhi..


Warna tema (x masal masuk warna tema) yang pn.azizah pilih (mak akhi) ialah warna pink..makin jambu lah anda amri..auww..auw...pn.azizah memang terbaik..


neway,semoga berbahagia hendaknya bersama kak aina,cepat sikit produce baby nanti boleh berbesan..kuang3x..


selamat pengantin baru ..(erk sesuai ke baru di situ?...haha)


tahniah pn.azizah


tahniah dr ammar


tahniah adina


tahniah amran


tahniah ali


tahniah abu


tahniah ah cheng


tahniah armugam


(senarai 4 dan ke bawah tak da kaitan dalam kisah ini )




assalamualalikum


no pain ,no gain




2 comments:

Anonymous said...

Thank You so much hajar..
tq for the best wishes..
tq for everything..
kita jgn putus sahabat ..

'kepadamu teman ku pohon sokongan'

salam ukhwah : Mohd Amri & Adina :)

Unknown said...

macammana nak cakap tahniah dlm bhs korea????