Pages

Wednesday, March 24, 2010

-No title-

Assalamualaikum...

Sebenarnya saya xtahu nak tulis apa sekarang ini. Tapi saya nak tulis juga...hehehehe

Seminggu dua ni hidup saya agak tenang tanpa sebarang masalah yang besar. Tapi sedikit sibuk dihujung-hujung bulan ni dengan standard recipe, kajian kepuasan pelanggan, food testing, update file2 MSQH, SOP dan lain-lain lagi..

Sebelum ini bila bos bagi assigment untuk develop standard recepi...aku macam xdapat bayang macam mana nak mulakan standard recipe. Tapi Alhamdulillah...segalanya berjalan dengan lancar atas tunjuk ajar dr Pn Wan, En Dollah dan En Shaffi (walaupun mula2 tukang masak cam buat muka jek bila disuruh buat standard recepi..nasib baik ada kak Mushidah yang garang lagi gila kuasa itu untuk menundukkan cook-cook disini...hahaha. Maaf kak mushidah tapi xapa kak mushidah xbaca blog ini). Time2 inilah aku terpaksa buka balik buku2 lama dulu - buku food service yang warna biru purple sikit tu untuk revise balik macammana nak convert resepi dari 4 org ke 20,30...100 orang. Buku food compo yang aku xberapa suka nak buka tu pun terpaksa buka juga sebab nak tau berat...hahaha (thanks to alif sebab bagi pinjam buku food compo, buku aku sedang enak dibaca oleh lipas dan serangga di kampung...hahaha). Standard recepi ini penting untuk dapatkan sijil halal sebab dari standard recipe inilah boleh tahu barang2 yang digunakan halal atau tidak.

Lepas itu, bila dah buat standard recipe kenalah ada food testing. COO PHA dan konco-konconya akan menyerang dapur 29 Mac ni untuk food testing. Alamak aku belum beritahu Abg Din dan orang2nya lagi, resepi pun xcari lagi! hahahaha habislah aku....

Kajian kepuasan pelanggan pula dah buat tadi tapi belum dapat feedback sepenuhnya dari patient. Patient agak kurang memberikan kerjasama...haish. Lepas ni nak analyze pastu nak present masa outsource meeting...xtaulah apa resultnya. Harap2 memuaskan. Cakap pasal outsource meeting ni yang aku lemah. Baru sekali aku pergi dah terasa bahangnya..macammanalah kak mushidah menghadapi mereka2 itu setiap bulan selama setahun lebih ini? Kalau aku agaknya ada rasa cam nak menyorok bawah meja time meeting tu..

Bulan depan ada audit MSQH..kenalah update semua fail2 MSQH. Semalam dah tengok apa fail yang perlu diupdate, banyak juga. Kak Mushidah siap kata kita kena spend 1 hari sepanjang hari untuk update fail2 itu.

Yang SOP pula dah ada dah dalam Bahasa Melayu tinggal nak translate Bahasa Omputih..itu yang den lomah tu...Bahasa melayu pun merangkak-rangkak inikan pulak bahasa omputih..tapi x apalah, orang kata kayuh pelan-pelan nanti sampai jugak...masalahnya masa xmengizinkan untuk kayuh pelan2...tapi terpaksa juga sebab komputer kat ofis tu pun memang perlahan cam kura-kura...En Dolah cepatlah hantar orang service komputer tu...(apa gunanya aku merayu disini En Dolah juga tidak baca blog ini...huhuhu)

Petang tadi ada photo shoot (eceh dah cam model plak ada photo shoot bagai ni...hikhikhik). Photo shoot ni konon2 nya untuk Dietitian profile for company...hahaha.So inilah beberapa gambar nak update kat korang..maaflah quality gambar agak kurang memberangsangkan atas sebab2 kamera dan kurangnya pengalaman dalam berposing bagai ini....hahahaha


Eceh..bilik ini adalah hasil pinjaman dari kak liza, dietitian PHA ye...ofis kami sangatla berlainan dgn ofis ini.

Inilah group dietitian yang mantap..jejaka yang seorang itulah alif, huda korang kenal, yang manis bertudung kelabu itulah kak mushidah

Kami tengah meeting tentang tender yang seterusnya...hahaha


Erna sangat berminat dgn kaunseling yg huda bagi...hahaha
thanks to Erna, pelakon merangkap jurufoto

Okay kengkawan...maaflah xtau nak tulis apa tapi terlebih pulak..hahaha...daaaa

Wassalam

tambahan: cik hajat saya xminat dr fazly tp saya minat zizan nin tapi dia dah kawin...wargh!!kecewa lagi...

2 comments:

geng beg said...

kemain lagi bergambar
ramai lagi jejaka dalam malaysia ni

Unknown said...

Hah! apa yang ramainya???konfius jap