Pages

Wednesday, March 24, 2010

Matang - edisi 2

Assalamualaikum...

Kawan-kawan tetiba hari ini saya seperti di rasuk untuk menulis...hehehe. Mungkin disebabkan ketiadaan internet di ofis hari ini menjadikan saya kemaruk dengan internet. Dunia bagai xberhubung tanpa internet...hahaha...xtaulah apa masalah internet di opis (mak aku selalu sebut opis - maklumlah orang jawa). Orang IT datang pun xtau nak repair macam mana.

Lupakanlah pasal masalah internet di ofis tu, kita cerita pasal perubahan yang telah aku alami sejak bekerjaya ni...malu pula nak cerita...hikhikhik... Perubahan yang paling ketara sekali ialah emo terlebih. Sejak dua menjak ni aku asyik nak naik angin jek...Dulu masa kat river bamboo lagi lah memang selalu naik angin tapi biasanya aku akan buat muka r sampai Abg Khalil selalu tegur, senyum sikit Ain, jangan masam jek...hahaha. Rindu kat Abg Khalil yang suruh aku masuk meminang dia...hahaha. Aku layankan saja sebab kalau perempuan yang masuk meminang duit hantaran 2 kali ganda (fatwa mana yang aku ikut agaknya). Tapi Abg Khalil kata kalau camtu seumur hidup dia bayar hutang duit hantaran jek...hahaha. Itu semua gurauan yang merapatkan hubungan kami. Kakak aku pun selalu jadi mangsa angin aku...hahaha. Kak yan maafkanlah adikmu ini. Mungkin disebabkan tekanan di tempat kerja kot...tapi sejak kat PHA ni aku dah cool down sikit..

Dulu aku xpernah terfikir menjadi ketua. Saya memang xsuka jadi ketua sebab banyak sangat tanggungjawab. Lagi satu kalau jadi ketua kena arahkan orang. Itulah yang paling aku xsuka sekali sebab aku takut nak bagi arahan lagi-lagi kalau orang tu macam samseng. Sebab itulah aku letak jawatan pengawas masa form 3. Mak aku punya membebel sebab aku xnak jadi pengawas lagi...hahaha. Sekarang ini Dietitian automatically akan jadi HOD untuk Patient Service Department. Tanggungjawab memang besar nasib baik kat PHA ni xada sistem penalty kalau x....(hanya mampu geleng kepala). Tapi walau macammana pun service kena jaga, makanan xboleh hantar lambat, suhu makanan tetap kena jaga, makanan kena sedap..kalau patient complaint malu beb nak menjawab. So as HOD aku kenalah arahkan anak2 buah aku bekerja. Aku kena atasi masalah besar aku ni! Lebih2 lagi kalau staf tu lebih berumur dari aku...nak tegur pun serba salah tapi Alhamdulillah dapat juga aku mengatasinya. Setakat ini semua arahan aku mereka boleh ikut xmelawan xbuat muka dan yangg seangkatan dengannya. Tapi satu benda yang aku xlarat nak layan bila mereka ini suka mengadu. Kat PHA ni oklah mereka mengadu cuma hal2 biasa. Lagipun staf aku berapa orang jek tapi kalau kat river bamboo dulu...memang xlarat nak layan..orang ini kata orang tu pastu bila jumpa orang tu dia kata pula orang ini macam ni. Mana satu yang betul pun xtaulah. X kuasa aku nak layan...

Yang paling penting saya dah xcool lagi...I'm Hot! hahaha. Thank you Dr Chan...rindu dr chan punya gaya cakap..hehehe. Tapi ada sikitlah ke'cool'an tu mana boleh buang terus kata trademark....hahaha. Lagi satukan kalau dulu aku xsuka ambil tahu hal orang...lantaklah dengan orang tu ko xcerita aku pun xnak ambil tahu. Tapi sekarang ini aku dah jadi kaki penyibuk...semua hal orang aku nak tau. Apa saja yang berlaku kat ofis ker kat HUKM ker kat HQ ker nak tau gak. Even siapa yang telefon pun aku nak ambil tahu...hahaha. Menyibukkan padahal xada kena mengena dengan aku...hehehe. Tapi actually aku memang kena ambil tahu pun supaya senang kalau apa2 terjadi aku tahu macammana nak jawab.

Esok kak mushidah cuti, so akulah yang incharge esok. Yes! akulah yang berkuasa penuh ke atas operasi esok. Hahaha gila kuasa pulak aku sekarang ni kan....inilah yang saya belajar dari kak mushidah...kalau ketua GK, anak2 buah dia pun GK jugak. Bak kata Erna, semua orang kat PHA ni Diva...hahahaha. Tapi kalau something happen esok mulalah menggelabah...Rilek rr River Bamboo yang besar tu aku boleh handle ini pulak PHA yang kecil jek (hek eleh berlagak pulak ion ni, padahal dah menangis-nangis masa kat river bamboo dulu...kikiki). Sesekali menangis apa salahnya kan...(^_^).

Aku sentiasa berdoa supaya ALLAH beri aku petunjuk mana yang benar dan mana yang salah. Harapan aku supaya aku tidak terlalu berubah sehingga menjadi orang yang tidak dikenali lagi...kawan2 kalau korang rasa aku bukan seperti yang korang kenali lagi...tegurlah. Jangan biarkan saya terus hanyut dengan dunia saya...(",)

2 comments:

nabilah said...

setakat neh ion adalah org yg aku kenali dulu..jgn risau yer ion...
tapi ion wat la camana pon..but u r always be a cool 'hot chick'...hee..

Unknown said...

haha cool hot chick geramnye!