Pages

Sunday, April 18, 2010

tidak rugi

Assalamualaikum...

Tahniah buat sahabat-sahabat yang berjaya,mana yang tidak..jangan lah risau,kerana yakinlah pasti ada sesuatu yang terbaik Allah telah janjikan untuk kita di sana..bersangka baiklah dengan Allah,tidak Allah menjadikan sesuatu itu dengan sia-sia..=]

Hujung minggu ini masa banyak di isi di kedai buku.Sabtu habiskan masa di kedai buku jalan TAR.Ahad habiskan masa di MPH,MV.Membaca adalah terapi terbaik bagi aku selepas 5 hari bekerja kuat..haha.Sejak bekerja ini,aku mewajibkan setiap hari membaca 1 journal,kalu tak sempat pun..mesti baca buku-buku ilmiah at least 4-5 muka surat dalam sehari tapi membaca al-Quran jangan dilupakan..

Membaca membantu kita berfikir,membaca juga boleh merangsang peredaran darah ke otak dengan baik & lancar.Pemimpin yang berjaya adalah mereka-mereka yang suka membaca.Bagi aku membaca ini seolah-olah kita meminjam sekejap kepala hotak si penulis dan tukar dengan kepala hotak kita sendiri. Ada sesetangah penulis mengambil masa bertahun-tahun untuk membuat kajian dan hasil kajian dikongsi dalam bentuk penulisan,dan kita dengan mudah dapat mengetahui hasil kajian tersebut dengan hanya membaca..mudahkan..

Tapi aku faham bukan mudah untuk menulis (ada pengalaman menulis buku obesity tapi 20 muka surat je..haha).Menulis perlu dengan hati,barulah mudah si pembaca memahami apa yang mahu disampaikan..Insya'allah..

Di antara buku & majalah yang dibeli hujung minggu ini..


start beli majalah ni lepas ada 1 artikal keluaran lepas dalam majalah ini cerita pasal Kiwanis down syndrome PJ (tempat aku praktikal dulu)..waa..waaa..mag yang best & info berguna

ini keluaran Mac,yang april punya rembat (ambil) office punya..hahha


alhamdulillah.da khatam baca,ada sesuatu tersirat yang aku belajar dari buku ilmiah ini..aku syorkan korang baca buku ini dengan hati..

ini tak khatam lagi..buku2 keluaran PTS semua best2 aaa..mahu beli aaa semua

yang ini beli di MPH..ada episod lain lagi,kalau rasa ok..boleh beli episod yang lain..insya'allah



aku start mencari buku ini selepas membaca 1 artikel di website AFIC (asian food information centre) yang menceritaakn di Okinawa,Jepun semua orang di sana awet muda..pewittt.. buku ini hanya tinggal 1 copy saja lagik di MPH,MV..dapatkan segera di pasaran..hakhak

ini dalam MPH,time ambil gambar ini aku tengah duduk lepak kat side buak-budak,masa ini tengah baca buku Repliey's Believe it or not ,harga buku ini mak aii ~tak mampu (@_@)


Ini untuk anak kak liana,staff sini,yang telah kematian suami..al-fatihah tiada apa yang mampu aku berikan pada kau dik,mudah-mudahan ini dapat membantu kamu dalam UPSR..doa aku semoga kamu berjaya.amin


Ini bukan untuk aku,tapi untuk kak cik yang SPM tahun ini..chaiyok kak cik!! kak cik buku yang aku belikan dulu tuh ko da buat keee???..(ayat perli)

Membaca membolehkan kita berpikir lain dari orang lain..berpikir di luar kotak.. apa lagik,jom aaa membaca..tapi jangan baca majalah hiburan..mangga busuk ke,urtv ke..jijik!!!
*ada 1 buku keluaran PTS yang masih tidak dapat cari,tajuk-Setengah Berisi Setengah Kosong(metafizik),kalau ada siapa2 terjumpa di mana2,sila inform.TQ.Best seller buku ni!!
* FYI:resit-resit buku yang korang beli,simpan & tampal pada kertas A4,kalau mencecah 8k setahun,korang akan dikecualikan dari membayar cukai ( aku tak kene bayar cukai lagi..haha)

dan alhamdulillah,aku dapat pedometer dari kawan jepong aku..patutlah selama ni,malas je nak keluar duit beli pedometer..rupanya nak dapat free..hahah


Pedometer with fat analyzer

sekali tegok dia punya guideline..tulisan jeponn daa,sepatah haram tak faham...
godek-godek dulu ..alhamdulillah..tahu da nak guna

pedometer ,brand Gymline..boleh buat jam & set alarm sekali


Assalamualaikum
no pain,no gain

6 comments:

Unknown said...

best2...membaca membuka minda
aku baru lepas habis baca buku manikam kalbu-faisal tehrani.
baru tau asal usul baju melayu n baju kurung. kalau nak tau baju tu semua ada makna tersendiri...nak tau bacalah sendiri...hahaha
ada 1 lagi buku ibnu batutah yg xhabis2 lagi...baca je ngantuk hahaha

Anonymous said...

pedometer 2 haiwan species ape?
ape function nyer?-dak sungai abong

geng beg said...

pedometer tu adalah sejenis alat untuk membakar lemak. pakai jek lepas mesti burn punya lemak....
-ain-

hajat said...

budak sg abong-spesis hewan kau kate??..ini bukan spesis han jing laa
tuh tok count steps dlm sehari,nak tegok dalam sehari berapa langkah bolah capai..kalu pemalas,mmg sikit le bacaan

Hidayah said...

name sg abong 2 mcm penah ku dengar tp dimana ya??huhu..cmne ko leh dapat free aku pown nk jugak..huhu

hajat said...

haha..rahsiakan la pasal sg abong tuhh..
haaa..da rejeki,dapat la free
kawan dengan org yaman,dapat jubah arab free
kawan dengan org jepon,dapat pedometer free..heee
berkawan di alam maya..
dunia sekarang tanpa batasan..akaka