Pages

Friday, April 2, 2010

April punye citer

Assalamualaikum w.b.t kengkawan,

Mula bukak blog neh terkejut aku ngan wajah baru blog neh...comey n cute sangat ngn gambo little girl wif bear... rasa cam kanak-kanak plak..so bila nak tulis entri xleh r guna ayat yang 'complicated' (perasaaan ko ngah coplicated lagi ke ion..hihi)..jus guna simple word yang ala cute n comey2..ntah ape aku merapu neh korang layan je la yek..

Aku nak balik umah sebenarnya tapi malas la plak kena jalan kaki (padahal misi aku 10k steps everyday) bukannya ape panas sebenarnya kat luar tuh almaklum la tengahari kan (tp sebenarnya panas tengahari bagus utk kulit vitamin D byk time tuh around 10 am - 3 pm) dah la kulit aku neh suam2 kuku (korang tahu la kan kulit aku neh susah sket nk absorb vit D neh..)..

Ceritera di gym..
Cuaca semalam hujan renyai-renyai (mmg sodap kl bleh tido neh), aku pown keluar umah utk pergi ke gym..fuyoooo semerbak bau pisang goreng kat kedai depan umah (sabow dayah, ang kan ngah diet high fat food tuh..teruskan perjalanan nak ke gym bersama-sama rumetku..
memang semangat giler r nk g gym..punye la punch card paling awal n sampai depan gym sebelom kol 6.oo ptg (catat sejarah beb sbb sebelom n ktorg slalu smpai lpas kol 6)..tapi tupp2 bila dh sampai tingkap tertutup haisshhh diorg ni ttup gym xbgtau ktorg buat penat jek datang dh la time 2 smgt berkobar-kobar (aku - sebab nak achieve ak punye misi 10k steps/ day n kak dayah (rumet aku yg sama nama) - nak turunkan berat badan sbb tahun depan dh nak kawin)
...ktorg tensen giler bila dh ttup neh apalagi kalau dah tension ape yang kitorg buat??? teng..teng..teng...dalam perjalanan polang kami ternampak gerai2 yang m'jual high fat food.. apalagi lam keadaan stress n emosi xstabil ktorg singgah r beli...hihi korang tau x ape yg ktorg beli: pisang goreng rm1, keropok goreng rm 1, cendawan goreng rm2 n jambu batu + asam rm2 - giler kan...hahahaaha)...ktorg nak sedapkan ati sambil bercakap lam kete: 'ni sume salah en nuar (instructor gym ktorg) la neh sapa suruh ttup gym kan matlamat dah x tercapai'..huhu (itu la sifat manusia salah sendiri xnak ngaku, salah org jek nmpak).. w/pow kuciwa semalam tp arini hepi balik bila dengar pujian dari cc kat bera neh: Eh, cik Nurul nampak kurus sikit la.. aku pun balas: Yeke cc, xprasan la plk.. (lam ati kembang semangkuk)

Alamak nak kena out dah ni..ingatkan nk tulis panjang lagi tapi xpe la aku sambung len kali plop.. ada date ngn rumet aku nak p makan kfc..ngeh..ngeh..ngeh..

Wassalam...

6 comments:

hajat said...

pedometer ko tuh bagi ke aku jek lah..

Hidayah said...

beli sendiri..hehehe

nabilah said...

kfc pulok doh? misi gapo neh cik dayah? wat the earth...hahaha

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

Oit geramnya makan high fat food!

Hidayah said...

sekali sekala xpe kan kawan-kawan..hehehe