Pages

Saturday, April 3, 2010

tersirat

Assalamualaikum...
Seawal jam 1.30am tadi aku terima masej dari en.rahman,sewaktu aku sedang lena
en.rahman:hajar,di chanel 555,ada kesah benar perang dunia 2
aku:apa jadah mesej waktu begini..en.rahman sini tiada astro lah
en.rahman:hehehe..jangan lupa,sejarah bangsa
aku:baiklah,saya akan ingat..time orang nak tidur,time tuh la kau nak ajar subjek sejarah plak..eh orang tua ni kang

Mesej dari en.rahman buatkan aku terjaga..haih semangat betul bos aku seorang ini..tapi tak apa sahaja..hehehe
Seperti biasa,aku akan menulis di kala hening,di kala manusia-manusia hanyut dibuai mimpi,ntah kenapa malam ini sayu aku rasakan...seperti ada sesuatu yang bermain-main di fikiran..ermm entahlah...
aku cuba mengungkapkan makna kasih sayang dengan lebih mendalam lagi.Hebatnya rasa kasih sayang yang Allah kurniakan kepada manusia..hebatnya perasaan itu!!! Kasih sayang ibu kepada anak,kasih sayang suami isteri,kasih sayang kepada sahabat-sahabat,kasih sayang sesama manusia,kasih sayang kepada bos..hahaha ini tiada kaitan ok.. Bercerita tentang kasih sayang, sudah tentu ianya berhubung kait dengan fitrah hati. Kasih sayang ini umpama tali yang mengikat hati-hati manusia. Apabila wujudnya kasih sayang, maka lahirlah perasaan kemesraan dan apabila wujudnya kemesraan maka terbitlah kesejahteraan dalam hidup..
kasih sayang sesama manusia
adah,kau ingat tak pakcik ni yang kita jumpa dalam LRT aritu
pakcik ni sebenarnya adalah ayah kandung kau yang terpisah sejak kecil..ibu ayah rahsiakan

kasih sayang untuk keluarga

kasih sayang untuk haiwan



kasih sayang untuk cikgu
ini cikgu dani,time sek men dulu aku selalu kene pukul pakai kalkulator dengan cikgu dani sebab aku ketawa kuat

kasih sayang untuk pesakit


C I N T A??
Cinta itu semakin dicari, semakin tidak ditemukan.Cinta adanya di dalam lubuk hati..
Waktu dan masa tidak dapat diputar mundur.Terima cinta apa adanya.
eh apa jadah aku merepek bab cinta plak ni..hahaha

saya rindukan gelak tawa dia
saya rindukan usikan dia
saya rindukan masakan dia
saya rindukan kepetahan dia
saya rindukan pujukan dia
saya rindukan suara dia
suara dia masih terngiang2 di telinga saya

Sungguh!!! aku tak dapat menahan bila membaca ungkapan-ungkapan sebegini!! inilah dinamakan kasih,sayang & cinta
haa tak tahu la korang faham ke tak apa yang aku sampaikan,hanya mereka yang punyai "hati" boleh memahaminya..
bak kata cikgu,belajarlah melihat yang tersirat di sebalik yang tersurat,nescaya itu kita akan menghargai makna kehidupan..cikgu kan mcm suke gune kata-kata hikmah dalam perbualan.hahaha
dengan itu,marilah kita bersama-sama mendengarkan lagu bertajuk kasih sayang dari kumpulan raihan..akakaka x masal kot..yaa silakan

assalamualaikum
no pain,no gain

4 comments:

Unknown said...

hajat i luv u...ngeee~

Unknown said...

krg sukakan kacau adik2 krg dgn lawak anak angkat ni...geramnye!!!!aku dulu pun slalu kena dgn akak aku! ni nak buat entri sal anak bongsu neh

hajat said...

ayon..i luv u toooo..huhu
anak bongsu memang selalu dibuli..wakaka

Hidayah said...

Wahh..sungguh mendalam maksudnya dan aku dapt merasa kasih sayang 2..huhu