Pages

Friday, April 2, 2010

I'M IN LOVE!!!!

Assalamualaikum...

Hahaha...(gelak dulu) entri poyo kembali lagi...kihkihkih maaf ye tajuk xada kena mengena dengan entri ini. Cuma terkena tempias komen en. Azmi....maaf ye en Azmi komen anda membuatkan saya tersengih dari pagi sampai sekarang ni. Even dalam kereta seorang diri pun saya tersengih macam orang gila! Terima kasih kerana menceriakan hidup kami...

Rancak pula masing2 berblog kali ini..huhu..Hari ini pertama kalinya kami bertiga (kak mushida, erna dan aku) keluar bersama2 dari hospital yang bosan itu hehe...Keluar pergi Nestle Exhibition kat One Utama. Actually kak mushidah dapat invitation dari Nestle so dia ajaklah kami semua pergi. Best sebab dapat makan free..huhu. Tapi cerita nestle exhibition ni akan disambung sebentar lagi...

Sebelum itu aku nak update cerita cik Sakinah. Semalam aku mesej sakin. Mesej kami begini (bahasa sms digunakan untuk menggambarkan suasana yang sebenar. Ayat mesej juga tidak diubah...heee)
Aku: Sakin!! Lama xdgr kabar bite?
Sakin: Ion! Bite ape yg ion nk dgr? :)
Aku: Apa saje..gembira sdh semua haha
Sakin: Haha..xde ape sgt r.. Dlm kepala msih serabut dgn besta..besta..n besta.. Xde tenet la nk update fbook..Ion amcm? Ada pape ke ni? Mcm ade kaba je yg nk disampaikan? Hehe..
Aku: Xada apa kabar pn..haha.saje dh lama xcntct. ari2 ktorg naek broga hill beramai tp sakin xada..xckp korum.blog pn kami ber4 jek..2 yg tertanya2 apa kabar kamu disana..hehe
Sakin: Hah? Xbtau pn..bila? Bestnye..sempena apa tu? Geng beg sume ada? Peh! Sdey2..
Aku: Last week..masa krg lps interview spa ari 2..suma geng beg ad ngn geng bet..2la sdey sakin xada
Sakin: Hm..xpe2..tgu r..nnt dh ade duit nnt org pasang tenet kat umah! Hehe..xsba nk tgk gamba2 korang kt fb! Esk nk mintak tumpang pc bos r!
Aku: Sila2..nnt update blog ye hehe kami semua merindui sakin haha :p
Sakin: Hehe..baik2..akan org usahakan yep! Rindu korang jgk..

Itulah mesej aku dgn sakin...OK sekarang nak cerita pasal pergi Nestle exhibition pula. Kami pergi naik kereta kak mushidah dalam pukul 2.30 pm. Janji dengan orang Nestle pukul 3...ingatkan xsempat nak sampai pkl 3 rupa2 sempat! Dari pagi lagi erna dengan aku dah excited nak pergi, sibuk tgk jam cepatlah pukul 3. Kami semua begitu teruja sehingga kan semua pakai baju cantik2 hahaha...Erna pakai baju baru yang siap dijahit semalam haha, kak mushidah pakai baju kurung warna pink! Walah kak mushidah sangat cantik selalu pakai jubah hitam saja hehe. Aku pula pinjam baju KAK ITA! Diulangi KAK ITA bukan KAK YAN tau..(sajalah tu nak menunjuk muat pakai baju kak ita yang kecik tu...hahaha). Actually terpaksa pinjam sebab iron terbakar! xboleh iron baju! Baju kak ita jek yang dah siap beriron, tudung pun kak ita punya..(pakaian ditaja oleh KAK ITA). Dari pagi memang xsemangat nak kerja, dah fikir nak pergi one utama jek hahaha...xsenonoh punya perangai.

Sampai kat One Utama, kami pun carilah information board..almaklumlah xtahu kat mana exhibition tu. Walaweh information board dia hebat sungguh. Canggih tu touch skrin boleh search tempat yang dituju...jakun sebentar aku dan erna. Selepas itu, kami pun pergilah ke tempat yang dituju. Daftar lepas itu pergi ke pameran tu...mula2 bosan sebab dia bagi penerangan pasal Nestle ni...waktu tu dalam hati: ni jek ker??? xpayah pergi pun xper kot. Frust sekejap. Lepas tu tourist guide tu kata let's go to the exhibition at the outside...Hah masa nilah yang seronok. Segala jenis produk Nestle korang boleh buat food testing...malangnya aku dah makan dulu sebelum pergi! Haish....bayangkanlah berapa banyak produk nestle...dari Milo, aiskrim, Maggi, bla...bla...bla...(macam promote barang Nestle pulak). Semua korang boleh rasa! Sampai ke nasi goreng ala warung! Last sekali dapat goodie bag..

ini goodie beg...
beg milo
barang2 dalam goodie beg
Pamphlet2 Nestle
Bookmark dr bhgian HR siap promote kerja dgn Nestle...hahaha

Habis tour dalam pukul 4 lebih kami pun pulang sampai hospital pukul 5...kemas2 pukul 5.30 pulang....
Esok kerja half day tapi maybe aku stay sampai petang sebab banyak kerja perlu disiapkan (saja nak tunjuk kat en. azmi yang aku rajin bekerja). Malam pula ada dinner talk kat KL Hilton dengan kak mushidah dan kak liza...hmmm nak pakai baju apa ek? Wardrobe sila bagi kerja sama ye. Hari Ahad ada training Halal tu yang esok kena setup kasi lancar program hari ahad. Makanan untuk peserta kena prepare. Tempat kena cun. Tentatif program xbuat lagi. Fuh...wat a very fullllllll weekend! Dah lama weekend aku xfull semenjak kat river bamboo dulu. Minggu depan pula nak pulang ke kampung bertemu ibu ayah tercinta!!! Dah lama xpulang! Mak nantikan kepulangan anak kesayanganmu ini...dah lama xmakan masakan emak. Nak makan karipap pusing, botok2, nasi goreng, mee rebus udang, ketam masak lemak cili padi....lagi apa???? Oklah kawan2.

Wassalam.... nak sambung fikir masakan mak aku...

6 comments:

hajat said...

in love??
ayon baik ko kawin cepat yonn..akaka

Unknown said...

Akaka....lupe nak bgtau aku pulang sebab nak bertunang..jemput ye kawan2.....ngeh..ngeh..ngeh

Hidayah said...

btol la cakap hajat tuh..ko ni dh kira wajib kawin bukan sunat/harus..dh kronik giler..hahaha..congrats yek ion.. wakakka

Hidayah said...

hayon nnt bawak balik karipap pusing deh..dh setahun aku xmakan karipap pusing..

Unknown said...

hoi!suke ati ko jekkan dayah kata aku kronik!xpayah kot...

Unknown said...

harap maklum...tajuk xde kena mengena dgn diriku!nak bergurau senda pun xboleh...ni nak buat entri yg skema neh