Pages

Wednesday, April 28, 2010

CINTA SUFI

Assalamualaikum...

Ramlee Awang Murshid kembali lagi dengan Laksamana Sunan!!!Kali in dipenuhi dengan aksi pengembaraan dan pertembungan antara kebaikan dan kebatilan. Eceh macam promoter pulak tapi saya xdapat apa2 komisyen ye...hehehe.

Semalam dapat mesej dari cik sakin beritahu Bagaikan Puteri ada sambungan lagi. Dan dan hari ni aku pergi beli buku Cinta Sufi nikan hahaha...Actually xplan pun nak pergi beli hari ni tapi memandangkan Kak Yan tetiba ajak pergi makan kat tempat kerja dia Great Eastern Mall so alang2 tu aku singgahlah MPH. Tetiba jek Kak Yan ajak aku pegi makan selalunya dia pergi gym tinggal aku sorang2 kat rumah. Mentang2 lah nak tumpang aku balik sanggup belanja aku makan kat Zen (ala2 secret recipe). ..hmmm

aku suka buku Ramlee ni sebab penulisan dia lain daripada yang lain. CErita dia penuh dengan info2 yang menarik dan kreatif. Xmacam cerita novel yang lain jalan cerita lebih kurang sama jek. Kahwin paksa mula2 xsuka lama2 jatuh cinta. Kalau x perempuan, lelaki yang kaya tapi salah sorang mesti kaya. Bergaduhlah sebesar mana, berperang besar-besaran, berpisah jauh-jauh sorang kat utara dunia sorang lagi kat selatan tapi akhirnya hero dengan heroin gak happily ever after...Malu pulak aku nak mengaku dulu (masa muda mudi ) suka baca novel2 camtu hahaha...tapi itu masa belum baligh lagi akakaka sekarang dah mula mencari buku2 yang ilmiah sikit biar terisi sikit otak aku ni...

Kalau dulu aku boleh habiskan novel dalam masa sehari (hahaha itu sebab aku screen isi2 penting jek) sekarang tidak lagi. Satu buku boleh ambil masa 1 minggu (paling cepat hahaha) kadang2 sampai 1 bulan. Even Magazine pun nak habis tu merangkak-rangkak...Oh tidak! Saya dah tua! hahaha...

Okay semua aku nak tidur ...Dayah sila dapatkan Cinta Sufi dipasaran.. Nabilah juga. Daaaa

Wassalam

7 comments:

Hidayah said...

wowww... laksamana sunan ade sequel lagi..ni yang aku suka neh..rindu plak kt sunan..huhu...hayon mmg wajib kena beli neh...citer 9 nyawa pown bes jugak dari ramlee awg murshid...

Nabilah said...

dayah da abes baca ke 9 nyawa?
nnt mau pjm..

sama la kita ion...masa form 3 dulu sanggup stay up satu malam nak abeskan lagenda budak setan, skrg nih magazine health today (pjm from aini) yg nipis tu pon sehelai dua jek terbaca...

apa2pon cinta sufi is in my 'must buy' list now... =)

Unknown said...

9 nyawa ada usha aritu...tapi sebab takut xterbaca..maklumlah dah tua...hahaha.nantilah dah habis cinta sufi aku try cari. Cinta sufi pun xstart baca lagi...hehehe..beli jek semangat

hajat said...

haha sebaik ak x temsuk dalm kategori pembaca novel yang 'ala2' tuh..

Unknown said...

itu dulu zaman jahiliah...

Hidayah said...

sape kat novel 'ala2'...byk2 novel ni g bagus jugak sbb dia buat research dulu..huhu..aku dh beli cinta sufi ngah odw bace..

nabilah nezuri said...

itu la...novel2 ni bgs tau...sometimes ada pengajaran berguna... apalagi novel ramli murshid neh... sentuh bab ketuhanan