Pages

Thursday, February 25, 2010

starter or follower

Assalamualaikum....
lagi 2 hari nak 27hb...xsabarnya nak jumpa kamu semua yang sudah lama tidak ketemu....hahaha ayat xmenahan.
okaylah, ingat x dulu2 kita selalu cakap yang kita ni selalu jadi bahan uji kaji... sebab banyak perkara yang dimulakan oleh anak2 kelahiran 1986 ni. contoh: tahun kita first sekali intake untuk Khidmat negara, kalau xsilap batch kita antara yang terawal (yang kedua rasanya kalau salah silalah betulkan) matrik dipendekkan setahun dan macam-macam lagi. tapi yang paling penting tercatat dalam sejarah UPM kita batch pertama Bsc Dietetics UPM. we should be proud! even though banyak kekurangan di sana-sini. kegagalan kita adalah kejayaan mereka2 yang lain dimasa akan datang!
dan kerana telah terbiasa menjadi starter aku rasa seronok pulak...huhuhu. kenapa? sebab we have authority to set a new thing and then people will follow us. HA xrasa bangga ker bila junior kata senior dulu buat macam ni macam tu and then lecturer suruh junior minta idea kita..huhuhu (padahal aku rasa ntah apa2 masa praktikal dulu hahahaha).
sekarang dah kerja, untuk pengetahuan korang company yang aku kerja sekarang ni pun baru jek nak set up. maybe ada yang tanya bukan ker company ni dah agak lama dalam food service. yes memang dah lama tapi dulu company aku under FABER. baru Dec tahun lepas company ni keluar dari FABER. kenapa keluar FABER? xmampu aku nak menaip panjang lebar di sini. so kiranya company ni baru nak memulakan perjalanan yang baru. So sejarah berulang kembali...hehehe. satu yang aku agak gembira disini sebab aku bebas untuk bersuara dan untuk meluahkan idea.orang2 atasan sentiasa meminta pandangan dan melibatkan kami (dietitian) dalam perkara2 penting syarikat (konon cam orang penting dalam syarikat rr ntah2 diorang tu xfikir camtu pun hahahaha...bak kata kak mushidah 'kami disini semuanya gila kuasa belaka'. mana xnye gila kuasa diala dietitian, diala outlet manager hahaha xper kak mushidah xbaca blog ni). masa aku kerja kat Muar dulu bukan xbest tapi aku xbebas untuk buat apa aku nak buat mungkin kerana aku masih lagi takut2 dan xconfident dengan diri sendiri masa tu. sedikit agak tidak berkembang disana.. hehehe
sekarang apa yang berkembang? badan hahahaha.. maklumlah duduk kat dapur lapar jek cari makanan. sumber ada dimana-mana...ngehngehngeh
okayla akhir kata hopefully semua yang dirancang menjadi kenyataan yang pasti rintangan tetap ada sebelum impian jadi kenyataan...

gambar hiasan semata-mata

saya berpegang pada kata-kata tanpa keberanian mimpi xbermakna...
wassalam...

No comments: