Pages

Wednesday, February 10, 2010

sakit hati + terharu

assalamualaikum...
sebelum saya menulis dengan lebih lanjut maafkan saya andainya tulisan saya ini beremosi sket....

pagi tadi aku pegi river bamboo nak ambil sales. Alhamdulillah sales and invoice xada masalah. settle satu perkara. tapi yang buat aku bengang bila srg makhluk Allah ni sedap2 jek suruh aku buat hand over kunci sekali lagi...hello berapa kali nak buat handover???tula masa kami buat xdatang then sekarang baru terhegeh-hegeh nak buat sekali lagi...then apa pekdahnya ktorg stay sampai pkl 11.30 mlm semata untuk hand over tu. sebelum ni pun dia buat perangai gak...masa kitorg buat inventory xnak dtg pastu suruh buat semula...kan dah buat 2kali kerja tu. tula senangnya bila org memberi arahan tapi buatnya tidak. kami yang melaksanakannya ni terkedek-kedek. kalau ikutkan hati xnak aku pergi river bamboo tu dah.

yang pihak satu lagi tu pulak bukan nak bagi kerjasama (ko igt compani ko wellknown...well company aku kecik ko dah nak berlagak ker????). aku cuma mintak kunci jek itupun susah sgt ker????mula2 bertemu di parking kereta aku dah dapat baca air muka dia (seolah-olah berkata apa lagi budak ni buat kat sini???) hey aku pun xhinginla nak jumpa kau. kalau bukan org didalam itu yang menyusahkan aku xhingin aku nak jumpa kau.
(tapi depan dorang semua aku layankan jek...dalam hati puas aku menyumpah!)


nasib baik ada kak ju yang baik hati dan memahami bagi aku limau cina hehehe.....sejuk sikit hati + jumpa dengan staff2 aku dulu dapat mengurangkan sakit di hati.(teringat kat zali yang suruh aku angkut printer ari ni jugak tapi petang lepas shif die. saja jek nak menyusahkan shift yang lagi satu hahahaha. act printer tu printer kami tapi kami baik ati bagi drg guna dulu....kami memang baik hati!).

but the end of the day hati terharu bila boss mengucapkan terima kasih sebab invoice dah settle...yela boss dah boss tanya setiap hari, dgn keadaan boss yang kurang sihat risaukan sales river bamboo kenala saya settlekan secepat mungkin supaya boss xsusah hati....huhuhu

Cik Nurul Ain,
Thank you for the effort by you, as assisted by En. Saufi.

hahahaha poyo jek lebih...baru ucapkan terima kasih dah kembang!!!!!
tapi boss aku ni memang baik giler sakit2 pun dtg kerja gak (sanggup stay sampai pkl 11 malam bersama-sama kami masa handover aritu)..dia ni lembut but firm...n xlokek ilmu
cayalah boss

tambahan: kalau nak tau mee tu mengandungi asid borik atau tidak. cuba rendam dalam air kunyit.kalau air kunyit tu bertukar gelap sah mee tu mengandungi asid borik.

wassalam..

2 comments:

geng beg said...

wahh..bagusnya boss ko hayon..leh r ko masuk line..hehehe

Unknown said...

bengong r kamu...
boss aku tu dah berusia, ada anak bini
i'm respect him as a boss..hahaha