Pages

Monday, February 15, 2010

RINDU!!!

Assalamualaikum...
Cuti raya cina ni saya pulang ke kampung setelah sebulan lebih xbalik..Rindu giler!!!
baru tiba dari kampung pukul 6.30 ptg tadi...tapi hati dah mula rindu lagi....
sejak kerja ni hati bagai dipalu-palu teringat kat kampung...masa belajar dulu xpulak aku homesick macam ni...
What i missed most in my hometown???
1. of course my mak & my abah...xtaula hati tenang bila melihat mak & abah
2. masakan ibuku...selalu time balik kerja aku mesti rindu giler nak makan mak masak...kadang2 sebak beb (alamak sensitifla pulak). kalau dulu xpayah susah2 nak fikir apa nak makan malam ni...semua dah terhidang. sekarang hampir setiap hari aku makan roti, lama2 badan aku pun dah bulat cam roti...
3. bilik aku...walaupun bilik aku xder almari, cuma ampaian utk gantung baju dan katil bujang jek tapi aku tetap rindu kat bilik aku.kat sini baju kakak aku jek dah penuh satu amari...mana aku nak letak baju2 aku..beli lagi 1 almari???nak letak mana pulakla almari tu...
4. damai dan tenang...ntahla kalau duduk kat kampung tu rasa tenang jek (tapi kalau cuma aku, mak n abah yg ada, kalau ada org laen terutama anak2 buah aku huru-hara rumah). Citer sal anak2 buah aku...semalam dorang maen bear aku. bear ni akak aku yang belikan masa convo aritu. dorang cabut baju bear tu. pastu dah puas main baju bear tu ntah mana hilang...bogellah bear aku tu...GERAMNYA!!!tanya sorang2 semua xngaku...rasa cam nak hambat jek sorang2..GERAM seh...sabar jekla!
haish...teringat masa kerja kat Muo dulu...pagi2 abah yang panaskan kereta aku. mak pulak siap2 isikan air dalam botol.pastu bila sampai klinik mesti telepon mak.baju setiap ari mak basuh.setiap ari jugak mak aku gosok...setiap minggu jugak abah basuhkan kereta..sekarang (dotdotdot)...hahaha i am spoil.
apa nak jadi dengan saya ni??? huhuhu.

ikhlas dari hati: ibubapa tetap dihati kampung tetap dirindui...
Wassalam...

No comments: