Pages

Tuesday, February 23, 2010

Part 2: selesai tapi harus memulakan yang baru

Assalamualaikum kamu semua yang 4 orang tu... =)

wahhh...nampaknya lama jugak belog ni tak di'update'kan...
tak pe la.... let me be the first person yang updatekan after almost 2 weeks tiada saper yang 'usik'... sian belog ni.... eheheh...

actually 'episode' kali ni adalah kesinambungan kepada episod yang hari tu.... cehhh.... macam drama bersiri pulak dah....

hari tu cakap pasal tugas yang dah selesai kan?? pasal writing book chapter tentang breast cancer survivors yang dah pun selesai... Alhamdulillah.... dan kali ni nak citer pasal perlunya aku memulakan sesuatu yang baru...

Ye la.... bila tugas dengan Dr. Zalilah dah selesai, sekarang ni aku perlu sangat untuk cari kerja baru... huhuhu... actually dah start cari dah lama dah... tapi satu pun tak menjengah tiba... sekarang ni kerja ngan Dr hampir nak habis... risau jugak aku nak keje apa pulak kalu keje ngan Dr dah habis.... Kesian kat aini musa jugak... sanggup turun upm...sewa rumah semata2 nak keje ngan Dr. Actually hari ni pun aku tak keje sebab kak sarina kata dia tak discuss lagi dengan Dr nak suruh aku wat keje apa. kata kak sarina, hari tu Dr ada suruh tulis lagi utk book chapter... satu pasal org asli n satu lagi tak pasti... tapi... rasanya dah x sanggup untuk writing chapter lagi... susah babe... susah sebab pertama, aku x terror english dan sebab kedua nak kena cari bahan dan kena olah... kalu BM mungkin boleh dipertimbangkan... tapi BI babe...

Aku ingat lagi masa first time correction Dr siap comment lagi kat chapter -- 'Please watch your English'... memang malu sangat... malu kat diri sendiri n malu ngan Dr... walaupun memang lepas kena komen, aku 'watch' English aku... tapi kesudahannya Dr jugak yang akan polish balik ayat-ayat tu... English Dr memang superb! Bila segala berkaitan chapter berakhir, aku terima satu email dari Dr---

Note - it is not that hard right to write chapters? Perhaps next you can write a journal article.

Thank you


InsyaAllah Dr... jika diizinkan Allah aku blaja smpai phd, akan aku publish satu journal... tapi, untuk master ni biarla aku ambik taught course dulu.... x kesahla... kat UK ke UKM ke... asalkan dapat sambung.... dalam tahun ni ke... tahun depan ke... 10 tahun lagi ke... hanya Allah je yang tau bila aku bole sambung tapi sebagai hambaNYA aku tetap akan berjuang dan berusaha untuk memenuhi impian aku sejak zaman skolah lagi...

okla... hampir maghrib... terima kasih kawan-kawan aku yang empat orang ni sebab sudi membaca benda yang x de faedahnya ni... buang karen jek...

lepas ni kena terus usaha dan berdoa utk mendapatkan keje mengikut kelayakkan dan kemampuan aku... kelayakkan maksudnya dapat keje yang ada kaitan seperti apa yang dipelajari di universiti dan mengikut kemampuan bermaksud pekerjaan yang mampu aku laksanakan dengan baik tanpa menyinggung sesiapa...

akhir kata,
Bila ALLAH memakbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu, Bila ALLAH lambat untuk memakbulkan doamu, Maka DIA ingin mengujimu, Bila ALLAH tidak memakbulkan doamu, Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik



Assalamualaikum

1 comment:

Unknown said...

akhirnya nabilah membuka bicara
saya tertunggu-tunggu juga hehehe
wah tahniahla nabilah akhirnya berjaya menyiapkan chapter tersebut.
mesti dah hebat menulis esp BI sekarang..hihihi
haish aku jugak yg hancus setelah sekian lama xmenulis..kalau BM pun dah tunggang langgang inikan pula BI
sampaikan nak buat surat BM pun berjam2 hasilnya 3 perenggan yang setiap perenggan 2 baris...huhuhu
keep it up my fren
u can do it if u believe u can...