Pages

Thursday, July 8, 2010

11.11 am di UniSZA

11.11 am..org kata bila kita tgk jam n angka jam menunjuk angka yang sama menandakan ada org rindukan kita..tapi aku tidak tahu sejauh manakah kebenaran di sebalik kedongengan dan kemitosan tersebut..tapi apa yang aku pasti korang mesti rindukan kemunculan aku di blog neh kan..ekekekekeke... (jangan muntah hijau yek kawan2)

WAAAAAAAAaAAhhhhhhhhHHH.....rindu aku nk berblog semula..Sori la kawan-kawanku dh lama xpost entry baru almaklum la bekerja ditempat baru menuntut aku untuk bekerja keras sebab aku dah x ingat ape2 pasal lab... semuanya term2 n alat yg canggih manggih (takut aku tengok alat2 d sini) aku kena belajar..kalu time lab mase student2 dulu kita just buat simple exprmt n yg just guna alat2 kecik jek mcm pipette, burette n flask (xkan korang dah lupe kot name2 yg comey neh..) n then kalau time lab dulu banyak main n amik gambo jek dari buat keje terutamanya ion..hahaha...tp bila jek sampai cni aku kena blajo pasal alat HPL-C, gas chromatgography (GC) n Atomic Absorption Spectrometry (AAS) - kalau korang nk tahu lebih lanjut menatang apakah ini sila search kat google sendiri yek...hahahaha..

tp seronok jgak keje lam lab neh.. semlam aku tgk alat utk check kandungan fat, protein n fiber..agak canggih r alat tuh nnt aku amik gambo tunjuk kat korang ek.. (tp lambat la sket sbb hanset aku 'canggih' sgt) ye r sebagai dietitian kita kena la kenal jgak alat untuk cek benda alah tuh..baru best n b'cerita.. kalau kt cni mmg kena pandai bwk diri n berdikari r sebab staff xramai.. so kalau nk blajo ape2 kena rajin2 tanye org n buat appoinment sendiri (mula2 segan jugak tapi dah terdesak terpaksa r buat selamba)

okey la kawan-kawan, aku nak g dating ngn En Tajul jap nk blajo AAS..

Salam Ukhuwah,
Hidayah =)

7 comments:

nabilah said...

wahhh.... bila baca entry dayah ni mcm kubaca entry seorg scientist pulak ngan bermcm2 alat... heee..
apalagi dayah.. jd la lecturer dayah... hehe...dpt stay kat uniSZA forever...=)

Hidayah said...

lecturer??? owh jauh dari cita2ku..ekekeke..kl aku minat mengajo dh lame kot jdi lecturer..tp xtau r akan dtg mcm mana kn kot2 tetiba jek berubah angin..hehehe

Unknown said...

aku suke bergambar ke dulu???
wargh nampaknya aku semakin kehilangan my coolness...huarghuarghuargh...

dayah mesin kire fat tu utk makanan ker?canggih2 lps ni bolehlah check nutrisi value ayam KFC, double cheese burger sume...

Hidayah said...

hahahaha...coolness ko mmg dh lame xwujud..

yup..alt tu r diorg gna utk kira fat, fiber, protein bagi menghasilkan food compo..bukan stkat kfc, lemak ko pown leh kira...akakakakaka

nabilah nezuri said...

eh, ion cool lagi la... ngan staf jek x cool.... heee

Unknown said...

korang xbuat perangai mmg la aku cool jek hehehe
dayah aku xnak kire fat aku nak kire fiber dlm bdn aku boleh x?

Hidayah said...

boleh aje hayon..aku rase bhgian rmbut kot byk fiber..ekekeke