Pages

Monday, September 6, 2010

Iklan raya tv 3 2010




Assalamualaikum...


Masih ingatkah lagi korang semua pada iklan raya tv3 2010 yang ditarik balik.Bagi aku,pasti ada sesuatu agenda di sebalik iklan tersebut bukan hanya untuk membawa 1 malaysia,tapi lebih lagi dari itu..sama seperti juga AJL 2009,ada sesuatu yang tersirat yang perlu di ungkai.Siapa tak kenal lady gaga yang terkenal dengan gaya yang macam hampeh dan video klip yang ada maksud tersirat,yang terbaru video klip lagu alejandro menimbulkan kontroversi yang dikaitan dengan gerakkan iluminiti & fremason.Mungkin ada di antara korang yang tidak tahu apa itu iluminiti & fremason (boleh search kat google).Ada yang mengatakan Iklan raya tv3 itu pun ada kaitan dengan iluminiti & fremason..wallahualam.

Sumber utusan Malaysia:

Iklan tersebut diterbitkan oleh Pengarah Kreatif TV3, Douglas Khoo Hong Seng dengan kos penerbitan RM200,000 dan banyak menggunakan teknik janaan pengimejan komputer (CGI).

Sementara itu, Douglas ketika dihubungi mengenai iklan daripada idea kreatifnya itu akur dengan apa juga keputusan pihak TV3.

Katanya, sebagai Pengarah Kreatif TV3 beliau cuba melahirkan sesuatu yang menarik sesuai dengan tema kali ini iaitu Sinari Lebaran dengan menggambarkan keriangan kanak-kanak.

"Semasa membuat iklan ini, apa yang saya fikir hanyalah untuk melahirkan Melayu milenium dan tidak pernah terlintas untuk menyinggung perasaan orang Islam.


ni ayat aku -melayu milenium tapi kenapa perlu nak dikaitan dengan agama lain???perlu ke menyerupai santa??


"Saya cuma mahu gambarkan impian dan keriangan kanak-kanak itu dengan beca ajaibnya untuk mencapai apa yang difikirkan kerana saya rasa ia cantik dan sesuai.

ni ayat aku-kalau beca ajaib pun mesti ke perlu terbang??kenapa perlu ada bunga teratai kenapa tak bunga raya ke??

"Saya benar-benar menyesal atas apa yang berlaku dan saya memohon maaf kepada masyarakat Islam di atas kesilapan yang tidak disengajakan,'' katanya.

ni ayat aku-
Apa yang pasti kita tak boleh terlalu toleransi sehingga kesucian agama juga mahu ditoleransikan..
Aku seru kita semua muka mata kenal dunia luar,bukan hanya dengan dunia kita sahaja..
ambil berat keadaan sekeliling untuk kita menjaga nasib anak bangsa kita

Assalamualaikum

no pain,no gain

3 comments:

Unknown said...

xpernah tengok pun iklan ni???

hajat said...

la tak tegok berita ke?
iklan ni da di tarik balik,5 kali je di tayangkan kat tv start tayang 2hb ritu..kat utube sume da ditarik balik

Hidayah said...

a'ah btol la iklan ni ntah ape2 jek..nk jgak ade santa clause versi melayu punye..sume dh campuraduk.. mmg geram tgk iklan neh sbb dh xde identiti melayu n islam..