Pages

Saturday, September 4, 2010

Aku pekerja yang rajin

Assalamualaikum

Apa khabar kawan-kawan? Saya di office ni..sedang bekerja..Kemungkinan esok juga saya akan bekerja. Saya pekerja yang rajin bukan. Acap kata aku pekerja yang rajin...ngehngehngeh
Saya ada 'kawan baik'. Setiap hari dia akan datang menjenguk saya di sini. Setiap kali dia datang mesti dia bawa berita gembira. Setiap kali dia datang juga hati akan rasa sangat lapang, tenteram dan nyaman. Kadang-kadang saya akan temankan dia melawat dapur ini. Kami selalu bertukar cerita suka duka. Nasib baik bulan puasa. Kalau bulan biasa mesti saya dah jemput dia makan sekali di dapur ini. Setiap hari saya mesti akan tertunggu-tunggu kehadiran dia. Kalau dia datang lambat mesti saya tidak senang duduk. Nak cuti pun rasa xtenteram. Sehari xjumpa rasa gelisah. Bila nampak dia saya bahagia sangat. Perasaan apakah ini? Bila perasaan ini akan berakhir. Cepatlah aku xsanggup lagi nak melalui hari-hari dengan perasaan begini. Biarlah hatiku lapang sedikit...

Tapi, maafkan saya sebab hari ini xdapat jumpa kamu. Saya memang sengaja masuk lambat ke office hari ini semata-mata nak mengelak dari kamu. Sebab saya dah xsanggup nak menahan perasaan setiap kali berdepan dengan kamu. Dah dekat dua minggu kita bertemu setiap hari. Izinkan saya tenangkan hati yang bergelora hari ini. Semoga kita bertemu lagi hari isnin nanti. Saya akan tunggu kehadiran kamu...

Itulah cerita saya dengan 'kawan baik' saya. Okay petang ini ada majlis berbuka di sini. Selamat berbuka!

Wassalam...

5 comments:

nabilah said...

ion, Tolong jgn cerita separuh2 ok... tolong cerita dgn terang dan bersuluh ion....

Unknown said...

akaka...seperti biasa hari ini aku menunggu kedatangannya. betullah orang kata penantian itu satu penyeksaan!

Hidayah said...

geeramnnyyaa ko hayon..len kali gna torchlight ye besow sket..baru senang nk suluh..ekeke..walaupn siapa shbat bek ko 2..aku gembira bila tgk ko hepi..hehe

Unknown said...

Aku sangat HAPPYYYYYYYY!!!!

Unknown said...

Lupa pulak...dia dah datang dah jumpa aku hari ini