Pages

Monday, August 23, 2010

Suatu ketika ...

Assalamualaikum...

Minggu lepas aku menghadiri daurah survival orang melayu di malaysia,kebetulan nabilah baru selesai menghadiri kursus BTN.

Aku menalefon nabilah sebenarnya nak tanya pasal jamuan buka puasa dan doa selamat di rumah dia,tapi borak punya borak masuk topik ke orang melayu,tanah melayu...

wah bersemangat kami diskus,kalau dahulu selalu diskus pasal kerja,pasal study dan malam itu kami diskus kepada yang lebih utama,yang lebih penting,iaitu ketuanan melayu.Hampir 1jam lebih diskus by phone,masing-masing berkobar-kobar.Even aku dan nabilah pergi ke tempat yang lain tapi topik yang dibicarakan adalah sama.

Mengikut perlembagaan malaysia,orang melayu didefinasikan sebagai mereka yang bercakap melayu,berbudaya melayu dan beragama Islam.Dan kalau kita imbas kembali,dari hari ke hari kes murtad makin menjadi-jadi.nauzubillah...

Selepas diskus,kami masing-masing ada matlamat yang kami mahu capai.matlamat yang insya'allah akan memberi kesan pada bangsa dan agama,mudah-mudahan jalan ini Allah permudahkan.amin

aku menyeru kita semua sedar kembali di mana kedudukan kita sekarang,tanpa kita sedar melayu dimakan dari hari ke hari.

Assalamualaikum
no pain,no gain

3 comments:

nabilah said...

ye... hak kita smkn berani dipertikaikan dan kita msti berani mempertahankan !

Hidayah said...

saya sokong!!!!hidup islam dan melayu...

nabilah said...

tapi kan... camana org bole bg org bkn Islam bg tazkirah kat surau di Selangor? Dah la perempuan non-muslim tu x menutup auratnya.... sedih betul la... kenapa jd cam ni?