Pages

Thursday, May 6, 2010

kusut


assalamualaikum..

apa khabar sahabat semua??
sejak 2-3 minggu kebelakangan ini makin banyak kekusutan mendatang..kerja..kerja!!!
Amanah diberi untuk jadi pengarah dalam 2 program yang perlu dijalankan dalam bulan yang sama buatkan aku terdiam seketika..
yaa pengalaman baru,mungkin tidak akan dapat di tempat lain..
tapi kerana ini pengalaman pertama dalam alam pekerjaan membuatkan aku rasa sedikit cuak.
Berurusan dengan mereka-mereka yang sentiasa buzy & mereka-mereka yang buzy membuka poliklinik yang baru kadang kala buatkan aku rasa baran..hahaha..baran gilerr..asal nak jumpa,ahli tak cukup...

Dan bila diberi amanah untuk menjadi ketua (bermula bulan 5) untuk program antenatal class yang perlu dibuat setiap bulan membuatkan aku lagi kusut..
sehingga ke hari ini,sudah 3 kali aku dijemput untuk berkongsi tentang pemakanan semasa mengandung dengan para ibu & ayah
setiap kali program aku mesti rasa malu dengan mereka,kerana mungkin dari segi teori aku tahu tapi... bukan secara praktikal..erm..bercakap tanpa pengalaman sendiri buat aku rasa menipu pada mereka..dan ada juga audiens yang tidak yakin
Sehinggakan setiap kali program,aku minta nama aku jangan ditulis dengan panggilan cik cukup sekadar nama
dan lagi-lagi bila diberi tangunggjawab sebagai ketua program..buat aku rasa tidak yakin..
tambahan lagi bila ada staff yang perli - aik,orang yang tak pernah mengandung lagi boleh jadi ketua ke??
aku sekadar senyum bila mendengar..padahal dalam hati ..!@#$%^&*@%@

dan seperti biasa kerja yang tak siap di office akan di bawa balik ke rumah
bila pulang kerja,penat & ada kala tak sempat nak menyentuh quran..
kerana kerja amalan yang sebegitu mulia aku lupakan..erm..
ampunkan hambaMU ini ya Allah,hambuMu ini tak pandai nak bahagikan masa ya Allah
penat badan ,penat otak..dan lagi ' suka ' bila ada usul yang minta aku perlu bekerja sehingga 8 malam..@%#$%$#&%$*^%(*^#@^#$%@
ya Allah,hambuMu ini banyak merungut..

ahad ini ada 2 program
i mesyuarat AJK Konvensyen Nasional Wanita Islam 2010 (KONWANIS)
ii Kidney disease talk organized by National kidney foundation (NKF)

aku memilih untuk pergi program ke 2, setiap hari ada saja 3-4 email dari AJK KONWANIS ingtakan pasal 1st meeting..
dan bersedia jek lah Isnin nanti kena bebel dengan ustazah sebab tak datang mesyuarat AJK..
weh,aku dan 3 minggu berturut2 keja sepanjang minggu..xda coti,balik muo pun aku tak sempat
tahu tak giler!!

aaaarrrggghhhh biarkan la orang nak kata apa..emo giler kot..hahaha..

aku sentiasa belajar untuk mempositifkan diri ,walaupun ada kalanya sukar

assalamualaikum
no pain,no gain

4 comments:

Unknown said...

biler dah kerja ni memang emo....
pedulikkan saje aper org nak kate
yg ptg kerja dan tuntutan agama tetap jln....

Hidayah said...

biase la 2 jat bila jadi wanita berkerjaya neh dugaan n pengalaman lagi mencabar sgt berbeza ketika di alam belajar..hehe..
betol cakap hayon pedulikan org kata yg penting kta buat kerja yg betol..

nabilah nezuri said...

alamakkk...skrg ni aku x bekerjaya...jadik tak tau camana rasanya...tp dr pengalaman yg dulu2 mmg stress jugak bila pk apa yg org lain pk apa yg kita buat...tapi, selagi apa yg kita buat dilandasan yang betul, just move on n keep it up hajat. lagipun x lama lagi saje ko akan merasai pengalaman sbg ibu dan dapatla ko share ngan pts...♥♥♥

hajat said...

terima kasih sahabat2..tq much
akan ku usahakan sesuatu yang bakal mengubah mereka di sana..